czwartek, 22 grudnia 2022

Mimo wszystko...

 Kiedy ręce zajęte, umysł odpoczywa dlatego dłubię na potęgę.

Moja pierwsza miniatura - koci świat - lubię zaglądać i oglądać portrety kocich przodków na ścianach, potrzeć w papierowy ogień w kominku. Od zawsze lubiłam miniatury, ale nigdy nie lubiłam lalek. Przerażają mnie nieruchome, powtarzalne twarze dlatego stworzyłam koci światek oczywiście ze świątecznym wystrojem.




Koty to zwierzęta magiczne, dzięki mojej mądrej


wstaję co rano bo ona tak długo jojczy pod drzwiami sypialni, aż zwlokę się z łóżka i otworzę, a Ona ładuje się na mnie i muszę zleźć na dół i dać jej tuńczyka i sprzątnąć jej kibelek i wygłaskać i w ogóle.
Wiecie po latach "pełnej chaty, nagle nasz dom stał się cichy i trochę opustoszały. Tak więc w rozpaczy dłubię, sklejam, zrobiłam kalendarze adwentowe dla wnuków, tematyczne.
1/ Dla przyszywanej wnuczki, która miała 3 latka jak się żenił mój najstarszy potomek, a teraz ma 16 lat - komódka.


2/ Dla najstarszego wnuka lotnisko bo interesuje się historią pierwszej i drugiej wojny światowej.


3/Dla młodszego wnuka kalendarz astronomiczny bo interesuje go kosmos.


4/Dla Boryska syna kolegi średniego mojego potomka kalendarz pokemonowy.


Spodobały mi się pokemony to zrobiłam jeszcze trochę pokemonów.


Czy ja się chwalę? Nie. Zrobiłam tych wycinanek dużo, dużo więcej bo... Teraz Wam i sobie (bo nie wierzę) powiem co się nam wydarzyło od Lutego do końca tego roku. Tak ku pamięci bo sama nie wierzę, że to się zadziało w moim Matrixe.  A więc tak w Lutym zachorowała mama Wspaniałego w wyniku czego przestała chodzić i niestety musieliśmy podjąć decyzję o przeniesieniu jej do domu opieki, pisałam o tym kto chce to przeczyta. Jeden pokój opustoszał. W lipcu świat mi runął - mój najmłodszy synek odszedł, opustoszał drugi pokój, Pożegnałam go tak jak umiałam. Na biało z muzyką jaką lubił bez hipokryzji i księdza.  Ledwo się podniosłam, minęły równo dwa miesiące- wrzesień - i umarł mój bardzo bliski wujek. Musieliśmy zorganizować duży pogrzeb. Umarła część mojej młodości. Ledwo się podniosłam, minęły równo dwa miesiące i ... umarła żona wujka moja ciocia, siostra mojej mamy i musieliśmy ze Wspaniałym zorganizować kolejny duży pogrzeb. To była moja ciocia, której zawdzięczam bardzo dużo. Nie miała dzieci, mówiła do mnie "Maniuniek" i ta trzecia śmierć spowodowała, że opanował mnie niesamowity w tej sytuacji spokój. Już nic nie może mnie dotknąć jestem dziwnie spokojna i wiecie tak po "buddyjsku" obojętna.
Napisałam, że świat wirtualny nie jest do zwierzeń, ale to co mnie spotyka jest jak powieść to w sumie czemu tego nie opisać?  Bo to nie koniec zdarzeń  tego roku, bo jeszcze mogę się nazwać "spadkobierczynią", może jednak opiszę co się dzieje dalej po tych śmierciach... Musze jeszcze trochę sobie poukładać w głowie bo jednak trochę nie wierzę.

Dobra tak więc na ten moment próbuję odbyć święta, odbyć to dobre słowo. 
I tak dekoracja jest bo ręce pracują umysł próbuje odpocząć.


Dobra ciąg dalszy opowieści, a jest o czym opowiadać, chyba nastąpi po nowym roku, a teraz jak chcecie to wstąpcie na Kurodomę bo sama jestem zdziwiona jak do osobistej tragedii dołącza się tragedia świata.



4 komentarze:

  1. BBM: Podobny czas odchodzenia przeżyłam w latach młodości, gdy w krótkich odstępach czasu odchodziły niespodziewanie młode i bliskie mi osoby. Przeżyłam wtedy wstrząs i rodzaj panicznego oczekiwania, kto będzie następny…Chyba potrafię zrozumieć, co czujesz. I współczuję, bo to ogromnie trudny czas.

    Zawsze podziwiałam Twoje prace plastyczne. Tym razem przeszłaś samą siebie- świetne prezenty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu boleśnie przekonałam się, że istnieje tylko TU I TERAZ. Zdawałam sobie sprawę, że nikt z nas nie wie jak i kiedy, ale to było zawsze jakoś rozłożone w czasie. Epopeja wujostwa się nie skończyła bo został duży spadek i zaczął się w naszej bliższej i dalszej rodzinie serial "Spadkobiercy" czyli tragikomedia w kilku aktach. Dzięki za pochwały, sama jestem zachwycona miniaturą i chyba nikomu nie oddam. Jeszcze raz spokoju i pokoju dla Ciebie i wszystkich wokół Ciebie.

      Usuń
  2. BBM: Lepszego roku niż ten, który właśnie mija. Duuuużo lepszego!❣️

    OdpowiedzUsuń