poniedziałek, 19 października 2015

Czekolada jest robiona z rośliny, a więc jest warzywem - muffiny bezglutenowe czekoladowe.

Co jakiś czas dopada mnie chęć na coś mocno czekoladowego.
Na pewno nie jestem w tym odosobniona.
Nie lubię długo stać przy kuchni, moje gotowanie jest szybkie
i na temat.
Mam krew łowcy czyli RH+0, nie bardzo służy mi gluten, dlatego
staram się unikać mąki wprost i nie używać za dużo cukru.
Tak więc dzisiaj przepis na muffiny czekoladowe, bezglutenowe,
nadziewane marmoladą różaną.
W misce nr jeden mieszamy łyżką:
                  - Dwa całe jajka.
                  - 1/2 szklanki oleju rzepakowego.
                  - 1 duży jogurt naturalny, lub kefir.
                  -  1 cukier waniliowy.
W misce nr dwa mieszamy łyżką:
                   - 1,5 szklanki mąki b/glutenowej.
                   - 4 łyżki kakao.
                   - 1 łyżkę cukru pudru (można dodać więcej jak ktoś lubi słodkie)
                   - 1 łyżeczkę sody oczyszczonej.
                   - 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady startej na grubej tarce.

Następnie mieszamy wszystko razem łyżką, tylko do połączenia składników.
Ciasto powinno być tak gęste żeby nie spływało samo z łyżki.
Gdyby ciasto było za gęste, dodajemy kefiru.
Ja piekę muffiny 15-20 min w opiekaczu do muffin.
Super wynalazek nie trzeba używać papilotek.
Mam od niedawna i polecam.
Gorące muffiny nadziewam marmoladą różaną przy pomocy
szprycy do dekorowania tortów.




Teraz tylko dobra herbata i zaczynamy five o clock.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz