poniedziałek, 26 października 2015

Odchodzę i co roku wracam......

Mieszkam nad morzem.
Lubię szum morza, jego bezkres, lubię spacerować brzegiem.
                           
Ale  moją wielką słabością, nie moją wielką miłością są kaszubskie jeziora.
                           
                   
Wszystkie moje wakacje od poczęcia są związane z jeziorem wdzydzkim.
Kocham widok skrzącej się od słońca tafli jeziora, uwielbiam zapach wody.
Muszelki, kamyki, pióra łabędzi znalezione na brzegu  znoszę do domu co roku.
                             
                               

 Pan łabędź jest świetny, nie pozwoli przejść brzegiem, syczy i straszy.
W końcu on tu rządzi to jego dom, ja tu jestem tylko gościem.

                               
A tak skubany śpi, wmawiam sobie, że co roku spotykam tego samego łabędzia.
Witam go jak starego znajomego.                    
I kiedy letnim wieczorem siedzę na tarasie domku, patrzę na jezioro,
                           to niezmiennie powtarzam....
                         
                            "Tyś jest jezioro moje,
                             ja jestem twoje słońce,
                             światłami ciebie stroję,
                             szczęście moje szumiące.
                             Trzciny twoje pozłacam.
                             Odchodzę. I znów wracam.
                             Miękko moim kędziorom
                             w twych zielonych szuwarach.
                             O, jezioro, jezioro
                             piękniejsze niż gitara....."
                                                                     Gałczyński

                       

Wariatka ze mnie straszna, nagrałam szum fal i puszczam sobie przed snem,
i czekam, czekam, czekam na lato......

                           

2 komentarze:

  1. Uwielbiam morze, nie tylko nasze.Przez wiele, wiele lat wszystkie wakacje spędzałam w Jastarni.
    Uwielbiam spacery brzegiem morza ale i leżenie na brzuchu i patrzenie na morze i słuchanie szumu wody.Uwielbiam spokój i ciszę zatoki w księżycową noc, gdy woda wygląda jak rtęć. Przedpołudnia spędzałam od strony pełnego morza, popołudnia nad zatoką, najczęściej na kajaku. Bardzo lubię Gdynię, bywałam tam często, kilka razy w roku. Po prostu mam tam rodzinę- a właściwie miałam.Teraz jeden z braci mieszka w Gdańsku, drugi w Sopocie, a ja bywam nad morzem niestety rzadko.
    Nigdy nie byłam nad jeziorem Wdzydze. I mam coraz mniej szans, by tam pojechać.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. '"Póki życia póty nadziei", a może za chwilę pojawi się jakaś cudowna tabletka na odmłodzenie.
      A jeśli nie to moje powiedzenie, jak coś staje się dla mnie niemożliwe
      brzmi "w następnym wcieleniu".
      Postaram się co jakiś czas pokazać co słychać na brzegu morza.
      Pozdrawiam.

      Usuń